Thursday, 17 September 2015

Protin

#cabaranKBJ
#protin
#cabaran6/20


Betul ke kalau badan kita tak cukup protin boleh bawa maut?


Takut tak bila tahu badan kita ni tak cukup protin. Kalau korang tengak badan sendiri, korang bole tahu samada;

badan ada lebihan air ke tak, pepejalan otot hilang ke tak, sistem imun korang lemah ke tak, pertumbuhan badan terbantut ke tak.. 

yang lebih takut lagi bila tubuh hadapi masalah untuk penghasilan darah dan hormon dan juga mengalami masalah kegagalan fungsi organ.

Tu semua tanda-tanda badan korang tak cukup protin. Tu sebab makcik sekarang ni pun dok sibuk makan protin sebab takuttt ;)

Makcik nak celoteh sikit pasal protin untuk entry kali ni..so korang kena paham la apa tu protinkan...nanti senang nak hadam apa yang makcik bebelkan ni.

Okeyyy, selain susu, telur, kekacang..soya juga adalah sumber protin sebab ianya dari keluarga kekacang. Apa yang makcik nak bagitahu ni, Shaklee juga ada mengeluarkan produk berasaskan soya atau lebih hot dipanggil ESP (Energize Soy Protein).

Tapi soya yang Shaklee keluarkan ni adalah yang berkualiti tinggi sebabbbb... soya yang ditanam oleh Shaklee ni adalah dari sumber Non-GMO yang kaya dengan antioksidan juga dicuci dengan air dan bukan dengan alkohol.

Non-GMO tu apa pulak dah.. Non GMO ni adalah Non-Genetically MOdified. Ia merupakan bahan yang tak diubahsuai secara genetik.. maksudnya, soya yang Shaklee tanam ni tak ada campuran bahan kimia pun..

Untuk keluarkan produk ESP ni, Shaklee sangat menitikberatkan standard diorg. Bermula dari tanah, pembenihan, baja, suhu dan penuaian semuanya dikawal rapi tanpa sebarang bahan kimia dan suntikan.

Pada soya ni ada IsoFlavon yang tinggi..tahu tak IsoFlavon ni apa? IsoFlavon adalah sebatian kimia yang dipanggil Flavonoid. Flavonoid pula terdapat dalam tumbuh-tumbuhan kekacang.

Tahu tak kenapa soya di Shaklee diorg basuh guna air tanpa alkohol pun..diorg guna air sebab nak kekalkan IsoFlavon tadi tu. Isoflavon ni banyak sangat manfaatnya jadi diorg nak kekalkan keseluruhan kebaikan pada soya tu supaya protin yang dipasarkan nanti berkualiti.

Selain Isoflavon tu, dalam soya ni ada 9 asid amino perlu. Asid amino perlu ni tak boleh dihasilkan oleh tubuh tau tapi tubuh perlukannya.

Sekarang ni selesai cakap pasal soya, anggaplah soya tadi tu dah siap diproses dan dihasilkan untuk jadi protin.

Seperti sedia maklum, protin ni makanan untuk sel-sel tubuh. Jadi, bila korang ambil protin ni maka korang dapat manfaat dari soya yang berkualiti tadi tu.. antara manfaatnya;

  • Memberi tenaga berpanjangan kepada tubuh
  • Muka berseri dan tona kulit sekata
  • Meningkatkan sistem imun
  • Membina otot, organ, darah, kulit, kuku rambut dan lain-lain
  • Merangsang regenerasi otot dan kulit (keanjalan kulit terserlah)
  • Memperbaiki memori
  • Mempercepatkan pemulihan luka
  • Mengurangkan strechMark yang ada pada tubuh
  • Membantu mengurangkan paras kolesterol
  • Menjaga kesihatan prostat, rahim dan ovari
Makcik dah buka rahsia pasal protin ni.. manfaat tu pun korang dah baca. Jadi, pastikan korang dapatkan secukupnya protin. Bagi sel-sel korang makan sampai kenyang.

Tapi kalau korang tak paham jugak apa yang makcik bebel ni, nelepon jer la makcik terus yer nak.. agak-agak tak cukup kredit tu, rebus terus tepon tu.. kikiki

Sekian, dari makcik untuk korang!

Halessa Shahrom | 884158 | 0173099334

Google+ Followers