Sunday, 21 September 2014

Karenah Si Pintar

Selama ni saya dok simpan jer kisah-kisah nakal anak saya...arini saya nak anda jugak tau betapa rindunya saya saat-saat ni pada masa akan datang..tika anak saya sudah besar...mungkin apa yg saya coretkan dalam ni akan menghilangkan rindu saya saat itu pada anak kecil ini...

Jom tgk karenah anak saya seawal usianya yang membuktikan sel-sel otak dia berjalan lancar...hihihi


Terkojut umi time ni..."mana datang darah kat anak aku ni..Ya Allah"...hilang dah darah kat tubuh umi ni tau...umi datang dekat habriyah..siap umi bau lagi..rupa-rupanya lipstik umi nak ko main...lepas pada tu sampai laaa ni..umi mmg dah tak beli-beli dah lipstik tau..



Cicak, katak dan tikus...masa ni Habriyah dok syok main makhluk-makhluk ni...yg betoi2 pun dia main jugak...tak reti geli ka budak ni...adoiiiii...bila rasa takut tu xder...sume balik jadik mainan ko nak oiii....Makhluk-makhluk ni jugak la yg terkojutkan umi...


Ni pulak kisahnya...umi buka peti sejuk nak simpan kentang dan naget...tapi mmg umi pelik mana datang barang-barang tersorok dlm ni...tapi apa motif Habriyah simpan segala mak nenek pistol dalam ni ka...tahap pemikiran umi belum sampai masuk peti beku la Habriyah... ;)


Kejadian ni pulak lagi haru-biru...umi dok sibuk-sibuk kemas rumah..dok ralit mengerjakan baju-baju yang berlonggok tu..tapi Habriyah buat onar lain macam pulak..bukan main byk lagi mainan yang boleh dia main..mendealah ni jugak la Habriyah tala...adehhh...tau dak apa tu...tu la INK cop "Ata" dia....tu baru kat muka..yang kat lantai..belum kira lagi...tambah lagi keje umi tau...


Gunting...oh...gunting....rupa-rupanya Habriyah tak suka ngn rambut yang tak terurus tu kot...rambut tepi tak panjang-panjang, rambut depan ckit jer..yang subur rambut kat tengah-tengah kepala dia tu jer...ingtakan kali pertama ok la..rupa-rupanya kali kedua dah tobek..jadi "Ata" pun mengOter ler rambut Habriyah..kini...gunting disorok di tempat tinggi...

Ni paling terbaru..buatkan hati umi seperti bunga keguguran...frust tgk bunga umi atas lori....ntah mana Habriyah nak bawa jual bunga umi tu...

Sekian dulu kenangan nakal anak umi...umi sayang Habriyah...

#Elis#BlogSetahunJagungManis

Google+ Followers