Sunday, 21 September 2014

Habriyah Si Pintar Umi

Sebelum ada anak..nak anak..bila dah ada anak baru tau jerih perih nak melayan karenak anak...
Masa ni baru dok pikir balik "cemana la mak aku ni dok melayan karenah kami yg 7 beradik ni..aku yang baru sorang anak pun rasa mcm lintang-pukang umah.." adoiii....

Anak saya lahir pd bulan perkahwinan saya...iaitu DEC..Habriyah lahir pd 14/12/2011 manakala Majlis Nikah saya pada 17/12/2009...

Suami saya yang beri nama untuk anak dia...Habriyah Ishmah (Pintar, Terhindar dari Dosa)

Bawah ni kompilasi gambar Habriyah sejak dari baby sampai umur dia dua tahun...kalo nak buh semua..pengsan...so saya pilih secara rawak jer...


Harap jgn pelik la...aiittt...awat mula2 cerah, dah beso makin gelap...hahaha...jgn salahkan Habriyah sbb umi Habriyah mmg giler ngn lelaki Hitam Manis ni... ;)

yang gambar bawah sekali sebelah kanan tu..pakai tutup kain warna kuning tu..masa hari 1st kelahiran dia...itu jugak lah wajah saya ketika baby dulu...saya mmg selalu bergaduh ngn habriyah..macam tak serasi..tapi kalo ngn "Ata" dia..kemain manja beno weiiii...

Gambar yang kat kolam renang tu masa umur dia 2 bulan lebih..dah ajar dia menyelam..best saat ni...tp skg ni dia ada perasaan takut sbb dah lama tak bawa dia swim..

Skg ni Habriyah kemain lagi lasak nyer...mcm anak lelaki kot...dok beli pistol..dah sebakul pistol jer..mainnyer tidak...

Ni pulak gambar Habriyah masa baru-baru ni..balik rumah Opah kat Ipoh...PakLang dia ajak p tengok bola kat Stadium Ipoh...


Kesian...time ni hujan renyai-renyai..tu yang tutup kepala tu...tapi beria gak la dia dok sorak-sorak tgk org main bola tu...

Ok...taun depan Habriyah dah bole p Taska...nnt main n blaja ngn kawan2 ye nak...

#Elis#BlogSetahunJagungSaya


Google+ Followers