Sunday, 21 September 2014

Banana Split Home Made

Bila dah petang-petang cenggini..mula la tekak ni mengada-ngada nak makan pelik-pelik..nasib baik la apa yang tekak nak masa tu ada bahannya kat rumah...

Ntah dah kenapa terasa nak makan Banana Split..dah mcm teringin masa preggy kat Habriyah dulu tu...jadi..keinginan ni terhasil la dengan kreativiti sendiri...

Mudah jer nak buat...cara-caranya:

Ais krim perasa Vanilla atau Jagung 2 senduk
Pisang sebiji dipotong bulat
Chesnut dipecah-pecahkan..tumbuk kasar pun boleh
1 peket kecik kit-kat (yg ada 2 batang tu rm1.20) dipatah-patahkan

siap.......

Selamat mencuba ;)



Lepas makan ni jangan lupa minum air kosong pulak...kesihatan pun harus dijaga ya..

#Elis#BlogSetahunJagungManis


Google+ Followers