Saturday, 29 December 2012

Kehebatan Perempuan, Wanita dan Muslimah ;)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...Hari ni saya tergerak hati nak masukkan entry pasal hebatnya kita nie..(pompuan jek tau)! Agak2..nape la saya pilih topik ni kan..???..sebab saya amat bangga sekali dilahirkan sebagai perempuan, wanita dan muslimah. Sedar tak sedar, saya dah mempunyai seorang cahaya mata..Habriyah Ishmah..ini bermakna sepanjang hidup ni, saya dah alami byk perubahan fizikal. Apa tidaknya, saya telah tempuhi pelbagai peranan iaitu sebagai daughter, kendian meningkat remaja..wahh teringat zaman ni..mmg best..seterusnya jadi wanita bekerjaya dan tika ini menjadi suri sang suami serta kini memegang gelaran ibu...perghh!!! Anda pulak bgmn?


Nak tau sbb apa saya dok cakap pasal ni..cuba anda lihat secara rambang. Percaya tak yg kita ni sebagai wanita tak dicipta sama seperti lelaki. Lihat jek dr satu sudut ni..Keperluan nutrien kita berbeza..terfikirkah anda? mari kenangkan kembali masa zaman remaja, apa menu yg kita suka? kita dok makan apa ms tu..bila kita hamil, apa pula makanan yg perlu kita makan..sbb kita kene jg kandungan kita..yer tak? bila dah melahirkan zuriat, kita kene ubah lagi cara pemakanan kita tu sbb kita perlu menyusukan bayi..(ni bg ibu yg BF kan anak la selama 2 thn.) dan sampai suatu ketika..kita akan mengalami menopous..yer tak?


Dengan trend masa kini dan kesibukan yg harus kita jalani menyebabkan kesukaran bg kita untuk dapatkan piramid pemakanan yg betul. Skg ni.. sume kedai, restoran dan makanan segera..(saya pun mcm tu gak..tu la asik kene tegur ngn suami..hihihi). Oleh itu, kita perlu sedar akan kepentingan pemakanan seharian ni..kita perlukan multivitamin yang menggabungkan kesemua nutrien secara seimbang agar kita sebagai perempuan, wanita dan muslimah dapat mengekalkan kesihatan dan kecergasan diri justeru menjadi seorang yang hebat beb!!!

Rahsia untuk kita2 aje..

Apa rahsia untuk kita kekal bertenaga dan mencapai kesihatan yang optimum..nak tau..tu la kene baca sampai abes..kita perlu mengambil multivitamin..ni kalo dah malas sgt nak makan byk2 suplimen..makan jek multivitamin ni iaitu vitalea.
Sy pilih Vitalea dr Shaklee, tau sbb apa..ia diformulasikan khusus dgn 28 vitamin dan mineral yg penting..yg diperlukan tubuh tau..lg satu ia merupakan salah satu multivitamin yg tertua yg dicipta oleh Dr. Forrest C.Shaklee pd thn 1915. Dgn vitalea ni ia dpt membantu meningkatkan kecerdasan mental dan ketahanan dari jangkitan.
 Selain tu, badan kita juga memerlukan vitamin B dan jika tubuh kita ni kekurangan vitamin B ia menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dgn baik Saya telah memilih B complex jenama Shaklee kerana ia mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B (B1, B2, B3, B6, Fotate as Folic Acid, B12, Biotin dan pantorhenic Acid) yg diperlukan oleh tubuh bg menggantikan nutrisi yang hilang. Apa yg menariknya, terdapat perbezaan dari Shaklee iaitu ia mengandungi sistem penyerapan bioaktif yg mana ia menyalurkan zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folid.
Antara rahsia utk mendapatkan kesihatan tubuh secara optimum adalah dgn pengambilan vitamin C. Sebagai manusia, kita tidak dapat menghasilkan vitamin c seperti seekor arnab yg mampu menghasilkan 18000mg (18g) vitamin c.Sedar atau tak, badan kita sememangnya memerlukan vitamin c disebabkan ianya larut air. Dengan pengambilan vitamin c, ia memberi manfaat dgn membentuk kolagen, meningkatkan sistem imun, mencantikkan kulit dan byk lg..dek kerana ingin mendapatkan kesihatan dan kecantikan saya mengamalkan pengambilan vitamin C Shaklee kerana ia menyalurkan perlindungan berkekalan dan menggunakan kawalan pelepasan scr semulajadi.
Jadi, itu la rahsia saya untuk kekalkan kesihatan yang optimum dan tenaga yang berpanjangan. Kalo anda berasa ingin menjadi sihat dan bertenaga seperti saya, apa lagi.........mai kak, mai adik, mai makcik2..dapatkan set kesihatan optimum drpd saya serta anda akan berpuas hati dgn result setelah mengamalkan multivitamin tersebut..(vitalea, bcomplex dan vitamin c)..rasakanlah bahangnya!!!!


Puan Halessa (elis)
Shaklee Independent Distributor
ID No: 884158
0111-2843462::hihitrackcare@gmail.com

Google+ Followers