Shaklee Independet Distributer

Anda akan mendapat konsultasi percuma selepas pembelian produk beserta jadual pengambilan suplimen.l Halessa l ID: 884158 l hihitrackcare@gmail.com 017-3099334

Shaklee Independet Distributer

Anda akan mendapat konsultasi percuma selepas pembelian produk berserta jadual pengambilan suplimen.l Halessa l ID: 884158 l hihitrackcare@gmail.com 017-3099334

Shaklee Independet Distributer

Anda akan mendapat konsultasi percuma selepas pembelian produk beserta jadual pengambilan suplimen.l Halessa l ID: 884158 l hihitrackcare@gmail.com 017-3099334

Shaklee Independet Distributer

Anda akan mendapat konsultasi percuma selepas pembelian produk beserta jadual pengambilan suplimen.l Halessa l ID: 884158 l hihitrackcare@gmail.com 017-3099334

Advetise Here

Email me at: hihitrackcare@gmail.com

Advetise Here

Email me at: hihitrackcare@gmail.com

This is default featured slide 4 title

Go to Blogger edit html and find these sentences.Now replace these sentences with your own descriptions.

Advetise Here

Email me at: hihitrackcare@gmail.com

Monday, 31 December 2012

E.S.P :: Sumber PROTEIN terbaik

Makanan segera banyak dalam tin
Bila dah sakit baru nak serik
Jangan abaikan pengambilan protein
Pilihlah ESP sumber protein terbaik

Pagi-pagi lbaca utusan,
Guna online jgn nak hairan,
ESP bekalkan tenaga berterusan
Baik untuk kanak2, dewasa dan veteran



Hai..hai..hai..Jom berpantun ttg kesihatan..hik hik hik..berpantun la sgt saya ni kan..Entry kali ni saya nak kenalkan anda dgn Energizing Soy Protein (ESP). Tentu anda dah tau tentang kepentingan P.R.O.T.E.I.N pada tubuh anda kann..kan..kan..Bagi menjaga kesihatan untuk jangka masa yang panjang dan inginkan pengurangan berat badan, amatlah penting bagi anda dlm mengekalkan paras gula dalam darah yang rendah. Maka nyerr ESP (Energizing Soy Protein) merupakan indeks glisemik rendah yang mana glukosnya dilepaskan ke dalam darah sedikit demi sedikit.


Fakta ESP

 :: Membekalkan 14gram non-GMO Protein Soya berkualiti tinggi, mengandungi semua Asid Amino perlu termasuk 9 Asid Amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita

 :: Membekalkan tenaga berterusan. Ia mengandungi 5 jenis vitamin B yang diperlukan tubuh dan juga membekalkan separuh kalsium drp jumlah keperluan seharian

 :: Isofalvones (protein soya) dapat meningkatkan fungsi jantung, tulang, payudara dan protat

 :: Dihasilkan bawah kawalan Identity Preservation Programe (IPP). Bahasa mudah ialah penghasilan ESP dipantau dari peringkat penanaman hinggalah kepada pengguna. Bagi mengekalkan sumber semulajadi Isofalvones ia diproses menggunakan air dan bukannya bahan kimia.

INFO ESP Lagiii...

Satu hidangan ESP adalah bersamaan dengan 2x ganda DAGING, 4x ganda TELUR, 12x ganda SUSU, tiada kolesterol, rendah lemak, tiada asid uric dan mudah diserap oleh tubuh. Seterusnya, saya nak kongsi pulak cara bancuhan ESP ni..


RESEPI ESP

Basic bancuhan : satu sudu ESP + Segelas besar air suam

Variasi bancuhan:

ESP + Meal Shake Shaklee
ESP + Meal Shake Shaklee + Performance Drink Shaklee
ESP + Milo/ Horlick
ESP + Ribena
ESP + Jus Buah2an (Epal,tembikai,Carrot etc)
ESP + minuman Yogurt
ESP + susu tepung
ESP + susu segar
ESP + susu segar + oat + madu
ESP + susu segar + *kurma
(*kurma tu rendam dlm susu, selang beberapa jam terus blend/ shake)

Jalan-jalan jumpa manan
jumpa manan atas bukit
Berhati2 memilih makanan
Minum ESP cegah penyakit

Makanan segera trend masa kini
kurang khasiat dan juga nutrisi
Sekian saja untuk kali ini
harap anda sume dapat informasi

Jadi, bagaimana dgn pilihan anda? kini, tak perlu bersangka buruk lagi dgn soya kerana anda sendiri yg perlu pilih protein berkualiti untuk kesihatan diri. Jika anda inginkan ESP dan mahukan hasilnya, sila hubungi saya...


Puan Halessa (elis)
Shaklee Independent Distributor
ID No: 884158
0111-2843462::hihitrackcare@gmail.com

P . R . O . T . E . I . N

Salam penghujung 2012 kawan2..hurmmm...mcmner dgn azam dan iltizam anda sume pd thn 2012? Adakah sume wish list anda tercapai. Bagi yang masih teragak2 untuk dare to dream, jgn jadikan hidup satu penyesalan tp apa kata anda cuba sebelum lihat hasilnya.. Wahhh..bersemangat saya nak ajak anda cabar diri untuk tahun 2013!Mari kita sama2 target untuk capai wish list tahun 2013 kerana kita perlu PERCAYA dgn KEBOLEHAN diri kita sdri.

okey la..sebelum kita nak hadap sesuatu..kita kene tengak juga kesihatan diri ni. Kang azam jek lebih tp asik tak sihat jek so cemana nak cabar diri, yer tak? jadi, adakah anda tau apa itu PROTEIN? Cuba tanya diri anda, adakah protein yang anda ambil tu benar2 berKUALITI? Oleh itu, anda mmg perlu memahami "APA ITU PROTEIN" kerana rata2 makanan di Malaysia ni amat rendah kandungan proteinnya terutama makanan yang sudah diproses.

Dengan bahasa mudah, PROTEIN dikenali sebagai ASID AMINO. Setiap protein adalah berbeza dan ia terdiri drpd komposisi asid amino yang berbeza. Protein yang berkualiti adalah protein yang mengandungi kesemua asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh tubuh kita. Antara yang paling mudah untuk kita dapatkan protein drpd makanan adalah seperti TELUR, SUSU, whey PROTEIN dan produk yang berasaskan KACANG SOYA.Protein diperlukan tubuh dlm menjalankan proses pertumbuhan dan perkembangan, menggantikan sel2 kulit mati, memperbaiki otot, etc.


MARI KENALI CIRI-CIRI ORANG YANG KEKURANGAN PROTEIN 

* Sering menguap di pagi hari
* Kembali lapar walaupun baru sejam yang lepas makan
* Rasa mengantuk waktu tengahari
* Badan letih, lesu dan kurang bertenaga
* Rambut gugur secara tak normal (melebihi 100 helaian rambut sehari)
* Mudah mendapat kudis dan meninggalkan bekas
* Kulit kusam
* Jerawat yang meninggalkan bekas/ parut


GEJALA KEKURANGAN PROTEIN 

* Luka lambat sembuh
* Badan cepat menggeletar
* Kolesterol tinggi
* Mudah terkena jangkitan
* Menghidap tekanan darah rendah
* Anemia
* Sakit buah pinggang

Itulah sedikit sebanyak info yang dapat saya kongsikan dengan anda. Jika anda inginkan kesihatan yang lebih baik, pastikan anda tahu tahap protein yang anda perlukan. Harapan saya agar anda ceria menghadapi hari2 yang mendatang dan jika anda ingin tahu lebih lanjut bagaimana untuk dapatkan PROTEIN dgn kualiti soya yang terbaik saya sarankan anda dapatkan ESP (Energizing Soy Protein) drp Shaklee. 

 "Health Times Confident"
         Puteri Salju

Saturday, 29 December 2012

Kehebatan Perempuan, Wanita dan Muslimah ;)

Assalamualaikum dan salam sejahtera...Hari ni saya tergerak hati nak masukkan entry pasal hebatnya kita nie..(pompuan jek tau)! Agak2..nape la saya pilih topik ni kan..???..sebab saya amat bangga sekali dilahirkan sebagai perempuan, wanita dan muslimah. Sedar tak sedar, saya dah mempunyai seorang cahaya mata..Habriyah Ishmah..ini bermakna sepanjang hidup ni, saya dah alami byk perubahan fizikal. Apa tidaknya, saya telah tempuhi pelbagai peranan iaitu sebagai daughter, kendian meningkat remaja..wahh teringat zaman ni..mmg best..seterusnya jadi wanita bekerjaya dan tika ini menjadi suri sang suami serta kini memegang gelaran ibu...perghh!!! Anda pulak bgmn?


Nak tau sbb apa saya dok cakap pasal ni..cuba anda lihat secara rambang. Percaya tak yg kita ni sebagai wanita tak dicipta sama seperti lelaki. Lihat jek dr satu sudut ni..Keperluan nutrien kita berbeza..terfikirkah anda? mari kenangkan kembali masa zaman remaja, apa menu yg kita suka? kita dok makan apa ms tu..bila kita hamil, apa pula makanan yg perlu kita makan..sbb kita kene jg kandungan kita..yer tak? bila dah melahirkan zuriat, kita kene ubah lagi cara pemakanan kita tu sbb kita perlu menyusukan bayi..(ni bg ibu yg BF kan anak la selama 2 thn.) dan sampai suatu ketika..kita akan mengalami menopous..yer tak?


Dengan trend masa kini dan kesibukan yg harus kita jalani menyebabkan kesukaran bg kita untuk dapatkan piramid pemakanan yg betul. Skg ni.. sume kedai, restoran dan makanan segera..(saya pun mcm tu gak..tu la asik kene tegur ngn suami..hihihi). Oleh itu, kita perlu sedar akan kepentingan pemakanan seharian ni..kita perlukan multivitamin yang menggabungkan kesemua nutrien secara seimbang agar kita sebagai perempuan, wanita dan muslimah dapat mengekalkan kesihatan dan kecergasan diri justeru menjadi seorang yang hebat beb!!!

Rahsia untuk kita2 aje..

Apa rahsia untuk kita kekal bertenaga dan mencapai kesihatan yang optimum..nak tau..tu la kene baca sampai abes..kita perlu mengambil multivitamin..ni kalo dah malas sgt nak makan byk2 suplimen..makan jek multivitamin ni iaitu vitalea.
Sy pilih Vitalea dr Shaklee, tau sbb apa..ia diformulasikan khusus dgn 28 vitamin dan mineral yg penting..yg diperlukan tubuh tau..lg satu ia merupakan salah satu multivitamin yg tertua yg dicipta oleh Dr. Forrest C.Shaklee pd thn 1915. Dgn vitalea ni ia dpt membantu meningkatkan kecerdasan mental dan ketahanan dari jangkitan.
 Selain tu, badan kita juga memerlukan vitamin B dan jika tubuh kita ni kekurangan vitamin B ia menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dgn baik Saya telah memilih B complex jenama Shaklee kerana ia mengandungi kesemua 8 jenis vitamin B (B1, B2, B3, B6, Fotate as Folic Acid, B12, Biotin dan pantorhenic Acid) yg diperlukan oleh tubuh bg menggantikan nutrisi yang hilang. Apa yg menariknya, terdapat perbezaan dari Shaklee iaitu ia mengandungi sistem penyerapan bioaktif yg mana ia menyalurkan zat makanan berpaten untuk meningkatkan penyerapan nutrien penting iaitu asid folid.
Antara rahsia utk mendapatkan kesihatan tubuh secara optimum adalah dgn pengambilan vitamin C. Sebagai manusia, kita tidak dapat menghasilkan vitamin c seperti seekor arnab yg mampu menghasilkan 18000mg (18g) vitamin c.Sedar atau tak, badan kita sememangnya memerlukan vitamin c disebabkan ianya larut air. Dengan pengambilan vitamin c, ia memberi manfaat dgn membentuk kolagen, meningkatkan sistem imun, mencantikkan kulit dan byk lg..dek kerana ingin mendapatkan kesihatan dan kecantikan saya mengamalkan pengambilan vitamin C Shaklee kerana ia menyalurkan perlindungan berkekalan dan menggunakan kawalan pelepasan scr semulajadi.
Jadi, itu la rahsia saya untuk kekalkan kesihatan yang optimum dan tenaga yang berpanjangan. Kalo anda berasa ingin menjadi sihat dan bertenaga seperti saya, apa lagi.........mai kak, mai adik, mai makcik2..dapatkan set kesihatan optimum drpd saya serta anda akan berpuas hati dgn result setelah mengamalkan multivitamin tersebut..(vitalea, bcomplex dan vitamin c)..rasakanlah bahangnya!!!!


Puan Halessa (elis)
Shaklee Independent Distributor
ID No: 884158
0111-2843462::hihitrackcare@gmail.com

Google+ Followers